Tid för frukost

Igår blev det en sen fredagskväll här på Storgatan. Tillagades 3-rätters, dracks rödvin och spelades poker. Allt i trevligt sällskap.

 
Ricotta cakes till förrätt.

Idag har hittils varit vad man skulle kunna sammanfatta en måttligt till grav lat lördag.

När jag väl, efter välbehövlig(?) sovmorgon, morgonfisar och bokläsning i sängen, masat mig upp för att fixa frulle, kommer min fästman och gör mig sällskap i köket och undrar vad vi ska göra ikväll, om jag ska handla, vad vi ska äta...

"Nä men", yttrar jag trött och lite stressat med blodsocker lägre än Leif Pagrotsky. "Ställ inte krav på mig innan frukost!".

Jag hör min fästman förklara att klockan är halv fyra (inte 03.30, utan 15.30) och att det enligt honom kanske inte riktigt kan kallas frukost då.

Enligt mig är frukost dagens första måltid. Så klockan är över fyra och jag har just fått i mig frukost.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0