In en sån

Min bloggsemester har lett till ett vilt upplopp (varför inte höja sig själv till skyarna?), varför jag nu är tillbaka i rampljuset.

På tal om semester -jag och min hubby har varit och semestrat hos våra fina vänner i London!

Vid ett tillfälle skulle jag beställa in en glass med 3 kulor, i ett rån, på Häagen Dazs, vilket gick sådär. (Jag var i övrigt stormförjust över att befinna mig i denna glassrestaurang som ju serverade ett av mina favoritglassmärken. Jag fick hålla koll på mitt salivflöde, så att jag inte halkade i mina salivspår.) Så fort jag ska till att prestera den även minst avancerade verbala frasen på engelska blir jag i det närmaste superstressad. Det kan hända att det ligger i mina gener, vad vet jag. Låt oss säga att mitt MVG i engelska knappast är baserat på muntliga prestationer, snarare de grammatiska och möjligtvis läsförståelse. Sen var jag nog en allmänt god elev, vilket verkar fungera väl i det svenska skolsystemet. Hur som helst, min beställning löd (nervöst):

"I'd like to have three scoops of ice cream. One scoop of Strawberry Cheescake, one scoop of Macadamia Nut Brittle and one scoop of Midnight Cookie Dough Chip in en sån". De sista tre orden sade jag medan jag pekade på en bild av ett rån, hade näst intill panik över vad det hette, och i sådana fall hur det rimligtvis skulle uttalas. Därtill det brittiska uttalet. Herregud. Det är så änglarna gråter. Om nån snubblar över en kurs som heter någonting i stil med "Bli kvitt ditt dåliga självförtroende i engelska -träd över dina spärrar", kontakta mig omedelbart, tack.

Nåväl, jag blev till slut förstådd av servitören (vilket ju är det viktigaste, på samma sätt som man säger att skönhet kommer inifrån) och mycket nöjd över vad som kom att stå framför min nos. Efter "mellanmålet" tänkte jag dock som min fästman brukar säga när han är riktigt skitmätt: "Nu spyr jag rätt ut" (Vilket är mindre trevligt att höra när man själv är  i slutfasen av sin välsmakande måltid.)


Glassigt värre. (Tillåt mig småle.)


Min älskling sa själv att han nog inte hade beställt den mest manliga glassen. Jag är benägen att hålla med. Då han inte gärna vill figurera i bild på internet, annat än då han gett sitt godkännande (vilket inte går nu, för han är inte hemma), har jag förklätt honom till en hallonröd kvadrat. Ifall någon skulle undra.




xx


Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHA du är för skön! Jag hade gärna tjuvlyssnat bakom en tidning. Vi ses sen! Kramen

2009-08-13 @ 11:07:48
URL: http://frokenflojt.blogspot.com
Postat av: Fiolin

Hahaha!! Strawberry cheescake...du vet vad jag tycker, MUMS!! Appropå skolan, träffade Gunilla förra veckan. Hon fårgade om dig och hälsade så gott.

2009-08-13 @ 20:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0