Jag har gått och köpt en häst









Neeeeeeeeeeej! Jag luras!

Det är ju min kompis Jess nyinköpta häst! Rotore heter hon. Hon är väldans söt och har en supermjuk mule. Hon åt lunch med en otrolig aptit och var mer än nöjd när matte kliade henne i ljumsken. Rotore är visst något som kallas för en lettiskt halvblod.

Mina hästkunskaper är något begränsade. Jag har nog varit i ett stall så många gånger som jag har fingrar på min högra hand (vänstra?!). För mig skulle mulen lika gärna kunna heta ratt. Jag hade en undran om helblod idag, angående halvblod, vilket visst inte var så begåvat. Men Jess är klipsk och förstod min fråga ändå. (Min undran var "hur fungerar ett helblod då?"). När jag stod och höll i Rotore (på alldeles egen hand!) började Rotore röra sig 1,1 mm framåt, vilket jag tyckte var läskigt. Därför bad jag Jess ta snöret lite. Ja, snöre hette det visst inte, nej.

Jag har inte gått och köpt en häst, nej.


Jess och Rotore gosar!


En tjockis i hagen som hette Polarn. Han var bara två äpplen hög.


Hittade en liten lagugårdskisse med bebisar i magen! Henne förstod jag mig på. Vi blev bästisar.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0