Att uppskatta sin lunch

En del av mina nära och kära har talat om för mig att de tycker att det är kul att jag kan uppskatta saker så enormt, med liv och lust. (Oftast handlar det om ätbara ting.) Härligt att jag kan glädja andra, säger jag.

Idag har jag och min käre fästman varit och lunchat på Knistad, i dess vackra miljöer.

Såhär lät det under måltiden: (Min vackra stämma) "Åh, vilken god RISOTTO. Åh, vilket gott KYCKLINGLÅR. Åh, vilken god TOMATSÅS. Åh, vilken god MOZARELLA. Åh, vilken god TOMAT. Åh, vilken god SALLAD. Åh, vilket gott KNÄCKEBRÖD. Åh vilket gott SMÖR. Åh, vilket gott BUBBELVATTEN." (Obs! Sistnämnda från Knistads egen brunn.)

Sen kom kaffet in. Då undrar min fästman, med ett leende på läpparna, hur jag tycker kaffebönan var. "Utmärkt balans!", svarar jag. "Åh, vilket gott KAFFE", fortsätter jag...

450 kronor lunch, men nöjda sinnen.


Åh, vilken god...


Det omtalade knäckebrödet och bubbelvattnet på butelj.






xx

Kommentarer
Postat av: Pernilla

ja det är inte för inte som jag uppfunnit ordet "mat-orgasm". du vet när man äter något och det är så gott, det är så himmelskt gott, det är så underbart gott, du bara försvinner, du vill aldrig sluta äta, kort sagt MAT-ORGASM!! :D

2009-08-15 @ 12:15:08
URL: http://pernijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0