Att uppskatta ett rondellbygge

Häromdagen fick jag via en kollega kännedom om att det i den nuvarande korsningen Storgatan-Skolgatan i Skövde ska byggas en rondell. Jag uppskattade saken med detsamma. Vid närmare eftertanke uppskattar jag projektet enormt -vänstersvängen från Skolgatan in på Storgatan har ju i alla tider varit direkt livsfarlig. Man har liksom fått krypa ut likt en pensionär , gnaga på ratten, halvt blunda, hoppas på det bästa och för varje lycksosamt försök tacka gudarna och hans kusiner. Rondellbygget ska ske vecka 32, då vi är i London. Praktiskt, då vi bor nära nybygget och således slipper störas av brötandet (?!). Men alltså framför allt -vilken vinst för säkerheten i mitt närområde.

I och med dessa tankar har jag konstaterat att jag är vuxen. Mina vilda dagar är förbi.


En syn som inenbär ren och skär njutning för en vuxen och ansvarsfull kvinna som jag.

xx

Kommentarer
Postat av: marie

vännen....du har varit vuxen lääänge. vi har ju pratat om detta. men det mesta beviset för det (för min egen skull) var när du glad i hatten börjar sköta om Samis blommor. Vi hade typ fest.... Ha ha ha!! :D Kram!

2009-07-16 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0