Korsstygnsmaraton

Jag har broderat hysteriskt mycket korsstygn de senaste veckorna. Hysteriskt mycket.

Jag är fullständigt utmattad på grund av detta korsstygnsmaraton. Mina en gång hela pekfingrar och tummar ser ut som om de har varit med om ett sällsynt svårt trauma. Såriga och blodiga, hål överallt i de små prinskorvarna. Det hänger stora köttslamsor åt alla håll. Jag drömmer också numera i korsstygn -upp, kors, ner, upp, kors, repitition, räkna, fan det blev fel, ta upp sjuhundra stygn, räkna om, skit jag tog fel "färg" (brun nyans)... Mina drömmar uspelar sig även uteslutande i en 1920-talsmiljö som är skrämmande lik mitt korsstygnsmönster. Jag har sedan några dagar tillbaka drabbats av en slags färgblindhet som innebär att jag ser uteslutande i brunt. Allt annat raderas ur mitt synfält, vilket inebär att jag ser mycket valnötsbord och sånt, samt  vissa partier av kissen Felix. Nu känner jag faktiskt att jag behöver ta en paus från mina broderier.


Mitt verk.


Jag är mycket nöjd med vad jag hittils åstadkommit, trots att min hälsa har fått betala ett högt pris.


En bild på hur det ska se ut när jag är klar. Jag är snart där! Strax har jag rott mitt broderi i hamn!

xx

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är kraftigt imponerad av ditt verk gumsan! Jag ser stor potential i ditt skapande! Puss puss

2009-07-12 @ 11:40:40
URL: http://frokenflojt.blogspot.com
Postat av: Pernilla

ja det finns onekligen potential, onekligen

2009-07-13 @ 00:11:05
URL: http://pernijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0