Min första GI-dag i ord och bilder

Frukost:

Tre hårdkokta ägg på stående fot. Man bör vara hårdkokt för att klara det. Nu var jag redo att möta dagen.

Lunch:

Tonfiskröra (från helvetet). Min fästman tyckte den smakade bra i sin kolhydratrika baugette. Felix tyckte den var så smaskig att jag efter måltiden fann honom i köket med det lilla katttrynet (trynet..?) i byttan. Jag tyckte tonfiskröran smakade skit. Nu har jag en gång för alla konstaterat att jag inte gillar tonfisk, eller rättare sagt, jag tycker det är äckligt! Aldrig mer får denna skrytsamt stora firre medverka i min matlagning eller allra helst överhuvudtaget passera min port. Något så härligt som matintag ska behandlas med respekt.


Snuskröran. (Das Gesnuskrören på tyska.) Ville spy rätt ut efter några tuggor. Det gjorde jag dock inte. Jag tänkte på Polly (inte nån tjej, utan den lilla bulliga, bruna godingen) så gick det över.


Fredrik måltid ser lite annorlunda ut. Samma röra, plusmeny med bröd och iste. Salladen ser ut att ha smitit iväg.

Jag går med raska steg vidare till en mer behaglig upplevelse.

Middag:


Denna praktfulla skapelse kom att doppas i grytan...

...och bli till Kryddiga köttfärsbiffar med ratatouille.


En mycket angenäm smakupplevelse! Jag har satsat hårt och piffat gurkan med cayennepeppar.


Felix blev sur som en citron när han inte fick smaka på mammas köttfärsbiffar som det var tabasco i.


Ja, precis. Han blev till och med oförskämd.

GI-står det för Ganska Imponerande?

Köttmätta nattikramar från Storgatan.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Duktigt! Själv fixar jag inte GI, alldeles för mycket proteiner! Kram

2009-07-03 @ 10:09:32
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0