Romantik och överkroppsträning

Det var en mycket fin överraskning som mötte mig när jag gick upp imorse (ok, vid 11-snåret)! Fredrik jobbar natt nu, och efter jobbet, på morgontimmarna åkte han och köpte lyxfrukost åt mig! Nybakat bröd, leverpastej, skinka, tomat, gurka, färskpressad hallonjuice och en liter prima, svenska, förmodligen skamligt dyra jordgubbar! Han skrev en lapp om att detta ju var min första sommarlovsmorgon, då det ju är måndag, och att han tyckte att jag då skulle ha en riktig mysfrukost!


Goa bubbar från mina goa bubbe

Romantik romantik romantik!

Mitt hjärta det bankar och frullen smakade mumsmums vill jag lova.

Då mina knän fortfarande står i vägen för all typ av aktivitet som kräver att knän är involverade (suk, suck, suck, ledsamt, ledsamt, ledsamt...), har jag från och med idag börjat träna överkroppen. Jag vill be vänner och bekanta göra mig uppmärksam på om jag framöver börjar se ut som en upp-och-ned-på-vänd kon. Det är inte mitt syfte. Denna träning är dock den enda som jag kan genomföra i mitt tillstånd (nej, promenader, även korta, gör också ont...).


Jag, upp-och-ned-på-vänd, om några månader frågetecken

Det kan hända att simning skulle kunna fungera som träningsform, då det ju är så skonsamt, men jag avskyr simning och är knappt simkunnig, så det är uteslutet. Pappa sa "men du har väl simborgarmärket" (haha). Jo, pappa, men min simlärare måste antingen knarkat eller varit alkoliserad under mina simlektioner, för jag får kämpa likt en gris på väg till slakt för att hålla mig över vattenytan. Det går inte att leva på gamla meriter. Jag kan liknas vid en frysbox i vattnet.


Jag i vatten utropstecken


Något jag mycket märkligt nog har i min ägo.

Jag får ursäkta att jag varit mindre aktiv med mitt bloggande det senaste. Men jag har faktiskt fullt upp med att ta långa sovmorgnar, nattsudda och däremellan roa mig. Det är ett hårt liv när man är ledig.

xx


Kommentarer
Postat av: Pernilla

seriöst, ledigheten tar kål på mig! jag orkar inte lyfta ett finger! utmattningsymtom, någon? antar att kroppen tar igen missad nedvarvning sedan typ... ehh... förra sommaren? ha det gött du med, säg till om du närmar dig götet nått i sommar, så ska jag inte heller vara sen att ringa om jag skulle ha vägarna förbi skövde ;-)

2009-06-09 @ 17:46:16
URL: http://pernijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0