I släktens tecken

Dagen har gått i släktens tecken.

Först begav det sig till min släkt -fika med mina päron, farmor och halvfarbror. (Lagom tagen av gårdagen att tillägga. Jag hade middagsbjudning igår. Jag och mina vänner var mycket städade, men intag av vin och dylikt förekom.) Fikan med mammas mumsiga bullar övergick sedan i en lunch med pappas korvomelett som var en hit. Jag är också grym på att tillaga omelett, så den begåvningen verkar gå i släkten.

En powernap senare, med lilla sommarklänningen på och present i hand, begav det sig sedan till min fästmans släkt -födelsedagskalas för svärmor som fyller 27 idag. Här bjöds på mycket god mat  (som alltid) och trevligt sällskap. Under denna tillställning hanns även med att bli ratad av min svägerskas son. Jag sa till denna snart 4-åriga goding att jag längtat efter honom, varav han svarade att han hade längtat efter mojbjor Fjedjik. (Haha, unge!) Imorn ska jag snagga mig och odla skägg för att försöka vinna tillbaka kärleken. De säger ju att det hänger på håret.

Katten Felix är ju familjemedlem och således även han släkt. Han har haft mycket FF (föräldrafritt) idag och har passat på att glufsa i sig ca en fjärdedels bukett lupiner. Det återstår att se hur mycket kräks det är i soffan imorgon.

Bildmaraton:


Den av mig egenhändigt komponerade le tarte på gårdagens bjudning.


Dessa tänder i mammas lupiner!


Min nyinköpta vita zinkbalja som jag skrålade om i ett tidigare inlägg.


Mina nyinköpta pelargoner som jag skrålade om i ett tidigare inlägg. (De har fler pelargonkusiner på ballkongen, men de ville inte vara med på kort. De skyllde på dålig hårdag.)


Min nyinköpta hängsälg som jag skrålade om i ett tidigare inlägg.

Vi säger så. Gonatt.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0