Storstädat

Nu är det helt tokigt rent här på Storgatan! Innan vi började städa idag lovade jag Fredrik att inte bli arg under städningen. Idag är dagen för fina gester kände jag. Jag blev bara arg två gånger så det gick ganska bra. Ger mig själ en trea av fem möjliga för det. Det är ju som bekant inte mitt fel att jag alltid slår mig under städning och att dammsugaren är helt puckad som alltid kör i fel riktning.

Min fästman har tagit hand om drakbajsen (se nedan) under dagens städning -stor eloge till honom för att ha slutfört det projektet. Vi tog hjälp av räddningstjänsten och en bondes grävskopa.

Finns dock ett stort problem i samband med dagens städning. Jag hade sönder min favoritprydnadsgrej... En sån där glaskula (som Carrie Bradshaw har!) som snöar när man skakar på den. Med New York i. Köpt i New York. Fast det gjorde mig inte arg utan bara bedrövad. Jag tyckte den gav mig tur så nu kan jag gå flera år av otur till mötes om jag har rätt i saken(!). Jag tappade den på det minst lämpliga stället i hela lägenheten också -på mitt nattduksbord vilket betydde att den gick i tusen bitar på HUVUDÄNDAN  i vår RENBADDADE svindyra TEMPURSÄNG. Det har varit en ihärdig glassplitterjakt här på Storgatan vill jag lova. Jag fick ett sår på ett finger också. Jag blödde i säkert en hel minut. Men jag lever och mår bra nu.


Jag på min systers trevliga examenskalas igår! Grattis till Sjuksköterskeexamen! Jag är mycket stolt över dig!

Nu ska jag gå och göra mig vacker -vi väntar gäster. Ikväll ska vi roa oss med TP!

xx

Kommentarer
Postat av: marie

äntligen uppdaterad! ;D

Neej, vad synd med din snökula, men måste erkänna att jag blev lite lättad att det var du och inte Jack som till sist gjorde sönder den... han har ju haft en förkärlek till den, och varje gång han gått in i ert sovrum har jag varit...NERVÖS!!! men, synd på en sån fin kula. Nu får du ta hand om dom andra två kulorna på storgatan! (eller blir det fyra...?)

<3

2009-06-06 @ 20:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0