Tisdagen den 9 juni

Idag har jag varit och inhandlat växtligheter i form av alltifrån hängsälg till pelargoner. En vit zinkbalja slank även med. Jag har gett blod och kan därigenom rädda två liv. Jag har haft ännu ett "Sex and the city-race". Jag har fått min ballkong städad av en äldre vänlig man med högtryckstvätt, som jag bjöd på Ramlösa mango, och solen har skinit nästan konstant sedan i morse. Sen har jag och en mycket kär vän varit i Hjo och tittat på säkert tio ljuvliga andbebisar och ätit god fiskgryta på fin hamnkrog.

Den här dagen har varit mycket angenäm.


En rejäl högtryckstvätt i gult.


Lite svar på eventuella funderingar angående tisdagen den 9 juni:

-Ja, det finns något som heter hängsälg. Jag har inte stavat fel och köpt en hängsäng (?) eller hängslen. Det är det  trädet som har videkissar på sig. Ett par vänner till mig inspirerade mig till ett hängsälgsinköp. Hängsälgar är enligt mig mycket vackra trots att den har ett märkligt namn.

-Ja, högtryckstvättmannen blev mycket glad och tacksam över törstsläckaren. Han rengjorde min ballkong med extra bravur.

-Ja, massa andbebisar har fått mig att tycka att fåglar också kan få leva på denna jord. Åtminstone för en tid framöver.

-Ja, jag hittade faktiskt till Hjo (har jobbat där en gång i tiden samt turistbesökt orten på relativt regelbunden basis).

-Ja, Sex and the city är ett näst intill lika lyckat påfund som godis.

-Ja, alla mina inköp är gudagåvor. Bilder kommer vid ett senare tillfälle. Kanske redan imorgon om jag fortsätter vara på detta strålande sommarhumör.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0