Cirkushoppet

Vilken eftermiddag som helst kan det vara cirkus hos familjen på Storgatan, minsann.



Det numret som vår repertoar består av heter "Cirkushoppet" och går till på följande vis:


CIRKUSHOPPET

Deltagare:

Katten Felix (röd bondkatt)
Pappa (min fästman/husse)
Mamma (jag/matte)

Akt:

1.) Felix placeras varsamt på fönsterbläcket i sovrummet.
2.) Pappa drar handen mellan de två täckena i sängen, så att fingrarna syns litegrann. Sängen står ca. 1 och en halv meter ifrån fönsterbläcket.
3.) Felix uppmärksammar de lockande fingrarna.
4.) Felix fokuserar mot de lockande fingrarna.
5.) Felix spänner den späda kattkroppen.
6.) Felix placerar en tass utanför fönsterbläcket, samt tar sats.
7.)  FELIX FAR IVÄG I EN FANTASTISKT FULLÄNDAD BÅGE GENOM LUFTEN.
8.) Mamma (som hela tiden har stått ett par meter ifrån, vid dörrposten, under akten) klappar händerna i obeskrivlig förtjusninng.
9.) Mamma  producerar firande och uppmuntrande ljudslingor.
10.) Mamma, stolt och klädd i sitt bredaste leende, utropar "en gång till, en gång till" (under tiden som Felix givetvis kärleksfullt attackerar pappas lockande fingrar.)

Obs! Akten upprepas önskat antal gånger.

Vardagsspänning kallas det.



xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha! Du är så underbart härlig gumman!! Kan verkligen se det magnifika hoppet framför mig och din reaktion! Älskar att följa din blogg!! Det förgyller dagen! Keep it going! Saknar dig!!

2009-03-28 @ 11:31:39
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Emma MY

Vilket kanon trick! Kanske far ta o kopa mig en biljett nasta gang jag e i stan! =D

Kramar om i massor!

2009-03-28 @ 19:40:16
URL: http://emmamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0