DEN VAKKRASTE FLIKKAN I VÄRLDEN

Idag har den stundande rättegången mot barbaren Josef Fritzl uppmärksammats i etern. Hans dåd gör mig minst sagt illamående och för tankarna till offren. Det hela känns overkligt. Men det är det inte. Man ska inte glömma den sanna historien om Josef Fritzl. Men i ett försöka att skapa lite balans denna dag ska jag nu berätta en saga.



Det var en gång en ung kvinna som delade livet med en ung man.  Året var 2005. De var kära. Den unga kvinnan ägde en blänkade, bred silverring. Ringen var en studentpresent från hennes syster. Hon tyckte otroligt mycket om denna ring och bar den därför så gott som varje dag. Men så en dag tappade ringen sin glans och lyster och var mycket repig av alla sammanhang den varit med i. Hon lade den därför i sin byrålåda, och tänkte putsa upp den en dag längre fram. Men ringen glömdes bort och blev liggandes i byrålådan i månader.

Tills en dag, då den unga mannen stal ringen från den unga kvinnan. Detta utan kvinnans vetskap. Han gick med ringen till den lokala guldsmeden. Där lät han gravera in ett textat budskap på ringen utsida. Det löd: DEN VAKKRASTE FLIKKAN I VÄRLDEN. Den unga kvinnnan var av halvfinskt ursprung. De dubbeltecknade k:na var till för att kvinnan skulle veta att den tillhörde just henne och ingen annan. Den omgjorda ringen levererades av den unga mannen till den unga kvinnan, en vecka innan deras ettårsdag. Mannen var ivrig att ge sin unga kvinna gåvan. Den unga kvinnan grät lyckotårar och hennes hjärta stod i brand.

Idag, flera år senare, är han hennes fästman och hon hans fästmö. De har  gått igenom prövningar, delat glädjeämnen och står alltid vid varandras sida och älskar varandra djupt. Än idag är, för den unga kvinnan, denna gåva den mest fantastiska och oslagbara. Den omgjorda ringen är också hennes vackraste och mest betydelsefulla ägodel, då symboliken betyder oerhört mycket för henne. Denna saga är en saga om kärlek. Denna saga är sann. Den unga kvinnan är jag.



Fredrik, jag älskar dig så.

Nu till något helt annat. Idag har jag varit på mitt första besök hos "min" logoped. Jag har verkligen längtat, och det var lika spännande och givande som jag hade trott och hoppats. Så nu har jag övningar att pyssla med. Vill inte tråka ut eventuella läsare med fackterminologi, så jag kan säga så mycket som att mina grundförutsättningar är bra, vilket är glädjande. Men nu ska jag arbeta bort "ogräsljud" och förbättra min hållning. Inte minst ska jag öka stödet i slutet på meningar så att jag kan bli kvitt pressad röst och på så vis knarr och yttrandets slutliga uppsving. Det är en resa att göra. Har ju ändå talat på sättet jag gör idag i hela mitt liv. Förhoppningvis kan jag utvecklas mycket. Ska bli intressant att se vad övning kan göra. Jag vill ju bli en logoped som kan fungera som en förebild och vara förtroendeingivande för mina framtida patienter/klienter.

xx

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh gud vilken pojkvän du har Linda =) Det var riktigt riktigt romantiskt gjort av honom, ovanligt att killar kommer på sådana härliga överaskningar!!

2009-03-16 @ 21:22:05
URL: http://pernijo.blogg.se/
Postat av: Fia

Denna saga är en otroligt vacker beskrivning av äkta kärlek! De fåtal underbara tillfällen då jag träffar er märker jag att det bara strålar mer och mer om er! Ni är så fina! :D

2009-03-16 @ 22:05:24
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag grinar.

2009-03-17 @ 18:18:54
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0