En Belgian Blue i vårt hem?


Belgian Blue nr. 1

Kossan (jaja, tjuren) på bilden ovan är inte gullig. (Förutom rosetten då. Den gör honom viss rättvisa.) Nä, djuret är inte på något sätt inbjudande. Absolut inte kelvänligt.

Därför tänker jag att min älskade fästman kanske borde sluta bjuda kissen Felix på proteindrink. (Trots att Fille är obeskrivligt förtjust i denna, för honom, livets dryck.)

För det har (enligt mig) uppkommit ett antal symtom som tyder på att kissen Felix håller på att förvandlas till en proteinsprängd Belgian Blue:

-Han gör orimligt höga skutt. Detta pga. ökad muskelmassa.
-Han stampar med ena baktassen (precis som Stampe). Detta pga. neurologisk skada till följd av proteinöverdos. (Eh..?)

-Han käkar på min almanacka. Vilket kategoriseras till rent och skärt vansinne, även sk. "psykbryt". Detta gör kissen pga. obalans i kattkroppen (Eeeeh....)




Jag hävdar med relativt stor säkerhet att samtliga symtom överensstämmer med monsterkossans (jaja, monstertjurens) natur. Visst är det hela läskigt?!


Belgian Blue nr. 2

xx

Ps. Var längesen denna tidigare skandalomsusade kossa (jaja, tjur) var i ropet nu. Är lite nöjd över att bidra med dess mediala återkomst.


Kommentarer
Postat av: Marie

tycker nog att felix snart förtjänar en egen blogg!

"En dopad bondkatt på Storgatan" Hi hi!

Kram

2009-03-29 @ 23:01:56
Postat av: Marie

Tycker nog att Felix förtjänar en egen blogg snart:

"En dopad bondkatt på Storgatan" Hi hi!!



Hur gick det med bowlingen då, vann ni....?

Kram

2009-03-29 @ 23:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0