Födas med silverfat i mun

Hm. Jag har stora bekymmer med att få till ordspråk korrekt. För allmän beskådan (och utredning?) kommer här ett potpurri med ordspråk á la Linda:

"Födas med silverfat i mun"
(Ja, det ska vara SKED, inte FAT. I detta fall kom jag på mig själv mycket snart efter uttalandet, skämdes faktiskt lite, samt fick en otroligt kul bild i huvudet. Måste vara kruxigt att få in ett fat i ordinarie storlek i truten, om man säger så.)



"Man ska inte göra en gås av en fjäder"
(Ja, det ska visst vara HÖNA, inte GÅS. Men vad fasen spelar det för roll? Fjäderfä som fjäderfä.)

"Man ska inte ropa hej förens man är över bron"
(Japp, det ska vara BÄCKEN, inte nån BRO... Men vad ska jag säga? Jag gillar att bygga broar! Dessutom är det ju relativt säkert med broar, i jämförelse med att t.ex. hoppa över bäcken, vilket gör att man med bro kan unna sig det där "hej:et" innan man är fullt över.)

"Möta Olle i grind"
(Mmm, han ska visst MOTAS, den där Olle, inte MÖTAS.  Men diplomatisk som jag är tycker jag att det är mycket trevligare, mer gynnsamt och framgångsrikt att mötas än att motas!)



Ödets ironi är att jag studerar till Logoped. Visst! (Utreder just nu mig själv- orsak och framtida insatser, men emottager tacksamt hjälp från andra, då min egen bedömning om min egen problematik tenderar att vara allför subjektiv. Haha.)

Nu  till nåt helt annat. Vill bara konstatera att Sveriges läckraste kändisman är Per Morberg. Han skyr inga medel, utan smakar minsann av den kokande grytan genom att doppa fingrarna i den. Ingen träslev där inte. En riktig karlakarl och sexig som få.







Vill även tacka för alla de kommentarer som hittils har rullat in på min blogg! Kommentarer glädjer mig!

xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Men Linda!! Det är ju VIGGO! Han är ju läskig som få!!!! Var allvarligt rädd för honom under Rederiets dagar!! Har väldigt svårt att tänka mig att han kan ha fått en sexig kock-touch på senare år?! Hhmmm... ;)

2009-03-24 @ 20:36:06
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: marie

Just det! Frikorten!!!

Kom på det för ett tag sen :D

Är jättesjuk!!! Febrig o dan, det är synd om mig....

kram

2009-03-24 @ 20:36:57
Postat av: Emma

Haha! Asså jag måste hålla med Fia... Har också riktigt svårt för herr Morberg. Rederiet och andra våldäktsroller har absolut satt sina spår på denna herre. Urk.

2009-03-24 @ 20:56:40
URL: http://thefrenchmonkey.blogspot.com/
Postat av: Emma

Haha! Asså jag måste hålla med Fia... Har också riktigt svårt för herr Morberg. Rederiet och andra våldäktsroller har absolut satt sina spår på denna herre. Urk.

2009-03-24 @ 20:58:08
URL: http://thefrenchmonkey.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0