I bloggsaxen...

...sitter jag fast. Hilfe, hilfe! Jag har gått och blivit totalt bloggberoende. Jag KAN inte sluta läsa andras roliga och intressanta bloggar, och jag KAN inte sluta blogga själv.

Efter att ha bloggförkovrat mig en bra stund  (läs timmar) igår kväll, frågade jag min fästman om han trodde att jag skulle må bra av en bloggfri dag imorgon (idag fredag)?  "Ja, det kan nog vara sunt för dig...", sa han med lätt bekymrad blick.
Jag nickade instämmande med klotformade ögon och dålig datorhy.

Jag KAN inte göra nåt lagom. En av mina bästa vänner uttryckte sig i stil med: "När du gör något så gör du det med liv och lust" Jo, jag tackar ja. Så sant som det är sagt. Det måste väl ändå vara nåt syndrom jag lider av? Förslag? Eller är det nåt så enkelt som problem med on -och off-knapparna?



För nu sitter jag ju här och smygbloggar. Hu. Har svikit mitt eget löfte. Hu. Kanske det enda som hade hjälpt hade varit att åka iväg med datamaskinen till tippen? Eller hade jag börjat käka bredband i mitt kvarter då, för att få min dagliga bloggdos?

När kissen Fille kommer gående på sina gudomliga tassar och jamar, säger Fredrik "Nä, men, vad är det lillen?". Han säger det sådär supergulligt och faderligt, med hjärtat på rätt ställe. I samma situation säger jag "Jajajaja". Inte lika ljuvligt, nej. Har kommit på att jag ska sätta igång och jobba på min moderliga och omhändertagande framtoning. Jag trodde den var helt ok, men nu har jag alltså hittat brister.



Ikväll ska vi bowla med svärföräldrarna. Jag ingår inte i förlorande lag, men idag ska jag vara i samma lag som svärmor, så eventuellt att jag måste börja ladda för fölust. Hon visade nämligen mig sin bowlingteknik för ett tag sen. Den innehåller ett flertal små trippar på rad. Det säger väl det mesta. Men hon är underbar och jag älskar henne!

Vill förtydliga en sak angående inlägget "dammsugarjävel": Här hemma är det verkligen inte bara jag som dammsuger. Min fästman gör det MINST lika ofta. (Trots ryggproblem. Så pass dålig atmosfär bildas när jag gör det.) Nu har han fått upprättelse i rättvisans namn och jag har även slagit ett slag för jämlikheten, en extremt snöig löningsdag som denna.

xx

Kommentarer
Postat av: Frida

sluta inte blogga! det här är ju behållning att gå upp på morgonen. du skriver så underbart, personligt och roligt!



lycka till på bowlingen. glöm inte att tjejer kan! även om små trippar i rad kanske inte är den bästa tekniken (eller ja, vi kanske ska fråga lena krantz)



älskar dig. puss.

2009-03-27 @ 12:17:19
URL: http://frida.frykler.se
Postat av: Fia

Hahaha! Min mamma är GRYM på bowling och jag har det i blodet (nästan jämt)...! :D

2009-03-27 @ 20:54:14
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0