Idag har jag tänkt på...

...

...att jag har varit ovanligt låg de senaste veckorna. Jag har en eorhört givande, spännande och tillfredställande höst och vinter bakom mig. Jag har haft sällan skådade mängder av energi. Så det kanske är det som gör att det blir så påtagligt när vinden vänder. Men de flesta bekymmer som tynger mig förväntas räta ut sig snart.

...min cancersjuka moster. Många tankar med värme och styrka till dig. Tänker på dig ofta.

...att jag blev ledsen och grät  några tårar igår när jag fick höra att min lille Jack (Fredriks systers son) hade blivit ledsen över att inte fått träffa mig i söndags. Jag blev så rörd.


Grönsakstårar...

...att det var mycket att klämma i sig en hel pizza igår. Men finns det plats i magen så finns det.

..att det är mycket svårt att utveckla bra rösttekniker. Jag har gett mig in på ett klurigt (men ack så intressant) yrke.

..att min sambo är tapper och gör mig stolt.

...att 2009 hittils skönaste citat kommer från en bekant och lyder: "Man måste njuta av varandras kroppar". Det är så härligt pretantiöst.

...att det borde PIPA hysteriskt i min omgivning när jag är såhär odiciplinerad och inte får något pluggat. Och att det där satans outhärdliga pipet endast skulle upphöra när näsan är i boken. Är DET vad som kallas studieteknik..?



...att jag blev glad när Marie sms:a mig att hon älskar mig. Det var mycket fint och gjorde mig (också) rörd.

...att det är bevisligen är många saker som får mig på dåndimpen, och att jag därför vill bryta av med ett recept på en ohyggligt god drink som jag tänkt på idag och mixade ett flertal av i lördags:


FIDEL CASTRO

1 lime
ganska mycket is
4-6 cl Havanna Club (mörk rom)
American Ginger Ale


Drink: Fidel Castro. Bartender: Linda

Skär lime i klyftor. Muddla 3-4 st klyftor ordentligt i ett glas. Hiva på rejält med is. Låt sedan rommen sirla ned i glaset. Fyll upp med American Ginger Ale, sätt en limeklyfta på glaskanten, surpla och njut!

xx

Kommentarer
Postat av: Marie

Visst tänker man på mycket under en dag... det var ju inte meningen att du skulle bli ledsen, mer glad av hur mycket Jack och vi älskar dig/er. Men visst, man blir lite lätt rörd på bakfyllan ;D



Ses snart igen!

Kram

2009-03-24 @ 10:00:03
Postat av: Jessica

Mycket tankar ryms i ett huvud!

Ps: nu går det att kommentera på min blogg!

puss!

2009-03-24 @ 11:42:19
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0