Presenter och godis

Tack mina fina vänner för era hjärtliga kommentarer! Jag hoppas ni vet att jag älskar er.

På tisdag har jag inte ätit raffinerat socker på 7 veckor (förutom att det ju slunkit med socker i typ hallonfil och i nån mumsig drink har det ju varit läskeblask), vilket är ett storslaget rekord för Linda Maria Minkkinen! Som att jämföra med VM-guld i simning eller Nobelpriset utifrån mitt perspektiv. Så jag är stolt och nöjd. Det är ju godis som är min passion. Främst lösgodis. Jag är en "sucker" för lösgodis. Ikväll tänker jag bryta mitt uppehåll, av den enkla anledningen att jag känner för det. Ska bli gott med godis ikväll! (Ska till Sigges och handla! Ett av stans bästa, om inte allra bästa, sortiment!) Men nu känner jag att jag kommer kunna ha kontroll över godiset, att besattheten hör till det förflutna. Besatthet är inte kul att ha. Nu tänker jag ha 1 dag i veckan som jag äter sötsaker på, typ som "lördagsgodis". Det kommer passa mig bra. Så har jag käkat semla på fredag, så blir det ingen gottepåse på lördagen. Varför jag nu skulle käka semla på fredagen i förmån för gottepåsen.. Skulle aldrig falla mig in, gillar ju knappt semlor. Är bara massa bröd och skit!) Kan hända att det är lätt hänt att äta lite väl många brownies på fikan på eftermiddagen denna dagen och runda av med väl många kategorier av godis, så utmaningen blir att hålla det på en sund nivå på "sötsakda'n", inte släpa hem 1 kg godis och proppa i mig. För det är en del av besatthet för mig.

Har varit så otroligt skönt att känna vad det innebär att vara "sockerfri". Jag har verkligen uppnått det jag ville, fått ett jämnare blodsocker. Jag tar inte alls slut lika tvärt längre, har mer ork och blir inte lika lätt grinig. Därför känns det hälsosamt att vara fri från socker till den största delen. Det gör att jag mår bra. Har verkligen insett vilket gift det är. Att det sedan faktiskt märks lite på "sockermagen" är enligt mig en mycket välkommen bonus!

Klippt mig idag! Så jag är nöjd och icke stripig nu!

Så har jag ju varit och handlat presenter! Är sjukt nöjd med dagens inköp. Kan inte skriva vad det är, ifall nån av de lyckliga läser bloggen. Är många födelsedagar denna period, så det var presenter till lilla brossonen Ville, svägerskan Anna, bebisen som snart ploppar ut och till min underbara vän Jessica som fyller 25 idag! Grattis till henne! Jag fullkomligt älskar att shoppa barnpresenter från butiken FÖRR och NU i Skövde. Hett tips. De har så fina, genuina saker. Jag kommer alltid därifrån med mer än jag tänkt mig. Detta är min "favortipresentbutik" i stort. Ett ordentligt plus är att personalen är så väldigt trevliga, livfulla och omhändertagande och att de gör stans vackraste inslagningar! Oj, där ser man. Nu har jag gått och blivit en komersiell bloggare! Och det är helt ok med mig.

Nu ska jag ge min spinnande kisse uppmärksamhet och, ja, stretcha...

Härliga barnprylar
Härliga barnprylar. Gillar lilla Anna skarpt. Gillar hela Tummen-familjen.


Skön stil.


Deras böljande utbud av GreenGate. Älskar deras saftkaraff i vitt/rött
randigt med ljusblå kant upptill. Den finns dock ej i bild.

xx

Kommentarer
Postat av: Emma Landelius

Servisen på mittenbilden heter Emma :) Fin blogg för övrigt, får gratulera. Håller med om Förr, sötaste butiken i landet ju.

2009-03-13 @ 20:00:18
Postat av: Pernilla

Linda Linda Linda!

Ska bli kul att läsa din blogg =)

Du har ju redan urfin design på den, jag blir avis. Min blogg är enklast tänkbara, jag har ingen aning hur man gör om den... får väl läsa en sommarkurs i webbdesig eller nått ;-)

2009-03-13 @ 22:40:17
URL: http://pernijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0