Språkutveckling och schlager

Fast inte i kombination.

Jag är en diciplinerad och ordningsam person. Därför är det nu skumt att jag har läst en kurs en hel vecka utan att, just det, läst något. Är inte likt mig, så jag börjar undra, har jag gått och blivit en regelrätt  "slöfis"? Ve och fasa. För att dämpa ångesten och motarbeta "slöfisfaktorn" , har jag läst några sidor en lördag som denna.

Vill klargöra att jag läser en mycket intressanat kurs; Språkutveckling-barn och ungdomar. Jag går ju för övrigt,  enligt mig, väldens mest intressanta utbildning. Jag kommer få universums mest spännande yrke -Logoped! Hallelulja! Är mycket glad över att känna sådan tillfredsställelse över mitt yrkesval som jag gör. Nej, logopedi handlar inte om varken fötter (pied, pedal) eller ben (ortopedi)... Det handlar om röst- och talproblematik. (Logopedi-läran om talet) .Så inte konstigt att jag är nöjd.


En bråkdel av kurslitteraturen. Personen som gjort layouten till bokomslaget måste lidit av idétorka eller helt enkelt bara haft en dålig dag. Den känns väldigt "efterkrigstid" enligt mig.

Ikväll blir det 25-årsfirande inklusive schlagerafton! Schlagern till ära kommer jag bära en petroliumblå top med PALJETTER vid dekolletaget. Till detta matchas en nattsvart, knälång (FÖR kul ska vi inte ha!) pennkjol.

Jag hejjar på EMD ikväll. Ja, jag gillar EMD:s musik, vilket ju anses extremt töntigt, jag vet. Men töntigheten gör det bara än mer skönt tycker jag. Töntighet är befriande. Det är jag och 14-åringarna av kvinnligt kön som klappar takten ikväll.



Fast jag måste dela med mig av att jag inte riktigt står ut med Mattias I EMD. Det är nåt med hans mun. Ni som känner mig vet att jag har otroligt svårt för vissa munnar. Det är inga speciella drag hos dessa munnar som jag ratar. Att de skulle vara stora, små, breda eller runda och ha stora, små, bruna, blekta eller sneda tänder, nej. Utan det är just bara vissa munnar. Det är fruktansvärt, då jag ju i detta fall ratar en hel person. Usch. Samt att det är märkligt. Kanske borde kolla upp detta rent psykologiskt. Kanske Freud  eller Skinner har ett finger med i spelet. Vill även säga att mitt hjärta däremot slår ett extra slag för Danny, vill le när jag ser honom, vilket är ett gott betyg.

De senaste dagarna har Felix (kissen) spontant kommit upp i mitt knä och spunnit och lagt sig flera gånger. Enligt gammelmatte/svärmor (vi fick Felix av Fredriks otroligt kärleksfulla föräldrar!) gör ju han detta mycket sällan, och när han gör det tycker han verkligen om personen vars knä tillhör. Så summan av kardemumman är att jag känner mig mycket älskad av min katt!



Vid 6-tiden kommer min snygga fästman hem från dalahästarnas näste! Längtar! Jag kommer förmodligen pussa sönder honom!

På återseende.

xx

Kommentarer
Postat av: Marre

Icke att förglömma, 3-åriga killar hoppas oxå att "godbaj"-sången vinner! Här ska det röstas förstår du!!!

Tror nog att vi har en blivande dans-och-musik-nörd på Utsiktsvägen :D

Trummorna spelas det på så gott som varje Bolibompa, och några gånger där emellan. En perfekt julkapp!!

Hälsa alla jag känner ikväll o ge Jessika en riktigt stor 25-årskram! :D

Du kan oxå hälsa att 25 är det äldsta man blir!

Kram du född-till-bloggerska-och-tillika-modeorakel!

2009-03-14 @ 17:01:57
Postat av: Pernilla

JAG HÅLLER MED! Visst har vi valt världens bästa yrke? Men duuuu, nu får jag dåligt samvete för att jag inte läst nått, jag vill inte vara någon "slöfis"! Men samtidigt kan man inte plugga ihjäl sig, jag känner att det varit så mycket med psykologin så nu har jag ingen studielust kvar alls tyvärr... Ja ja, blir väl bra med det i slutändan ändå...



Det blir shlagerafton för mig i ikväll också, med tillhörande shlagertema på klädseln! Har inte bestämt vad jag ska ta på mig bara... Jag är inge jättefan av EMD men du är coolast av alla som vågar stå för att du gillar dem. Själv ska jag tokrösta på Alcasar =)



KRAM

2009-03-14 @ 17:07:47
URL: http://pernijo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Felixen är en av ålder erfaren herre som har förstått att han inte måste vara någons bitch! Han gör som han själv vill =) I like! Fast jag måste erkänna att jag kan känna mig illa till mods när han stirrar oavbrutet på en i 15 minuter... wierd.

Vi ses sen! Ska fixa maken nu! Pussen!

2009-03-14 @ 18:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0