Tantfaktorn

Jag besitter en rad "tantiga" egenskaper. Med andra ord har min personlighet hög tantfaktor. Läs och förundras.

Jag är stolt ägare av 15 brudorkidér. (På 3 rum och kök...) Lägg märke till att jag är stolt över mina blommor, samt att jag vet vilken orkidéfamilj de tillhör (brudorkidé-Phalaenopsis). Att tillägga är att jag ropar på Fredrik när någon av dem har en ny stängel som växer ut. Ropet är fyllt med glädje och jag är mycket ivrig över att visa undret. Nya stänglar växer fram relativt ofta. Detta för att jag äger så många orkidéer, men även för attt jag vårdar dem så ömt.



Finns mer att hämta angående växter. Jag har ett olivträd som jag övervintrar inomhus. (Förra året övervintrade jag det i ett förråd med rätt ljus och temperatur, vilket hade ännu fler tantfaktorer.) Jag följer det hela med spänning och är så glad över att resan gått så bra att det tom. kommit skott såhär på vinterhalvåret.




Vill helst inte slänga en växt som är vacker och inte mår dåligt. Detta har lett till att julens vita julstjärnor har fått flera skott och håller på att ta över vår lägenhet (tillsammans med orkidéerna). De mår naturligtvis så bra för att jag skött dem så omsorgsfullt.



Jag utropar "usch", "fy" , "nämen" och "käre nån" i tid och otid.



Konstaterar alltid hur trevligt något är. Vid en god middag uttalar jag mig följande: "Åh, vad trevligt". Att det är just ordet "trevligt" är viktigt för tantfaktorn.

Hyser agg när någon går från bordet innan alla ätit upp. (En egenskap som min fästman envisas med att hävda att jag tagit över från hans syster.)

I livsmedelsbutiken: Jämför kötthalten i falukorvarna och kikar på jämförelsepriset på varor. Tar utstuderat förpackningar med längst hållbarhet. Man vill ju minska risken att mat ska gå till spillo.

Putsar mina skor så gott som varje morgon.


Frida är vittne till min tantfaktor. Just denna kväll speglades tantfaktorn även i min outfit. Min kära vän hade otroligt kul åt min outfit - beige trenchcoat och clips, för tantigare kan det ju knappast bli!

xx

Kommentarer
Postat av: Emma Moseley

Hahaha, kanner igen mig pa livsmedles butiken! Men man vill ju inte kopa gammal mat och inte betala mer an nodvandigt! =D

Mera skriverier tack! =D

Puss pa dig gumman!

2009-03-20 @ 13:07:37
Postat av: Fia

Ja, du är allt en söt liten tant! fniss

2009-03-20 @ 14:02:19
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hahahahaha!!! Hahahahahahahahaah =) hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

Där satt den Linda! Huvvet på spiken! You're the man! Och jag är galet övertrött som skriver denna konstiga kommentar!

2009-03-23 @ 22:54:07
URL: http://pernijo.blogg.se/
Postat av: Frida

haha. tant-delux! den kvällen du hade tantoutfit slutade ju i allt annat än tantigt.

2009-03-26 @ 16:42:11
URL: http://frida.frykler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0