Skörd av 1 blender, 2 soffkuddar och flera års tyskaundervisning

Rubriken skola stå för mina nyvunna kärlekar, med undantag från tyskan.

Idag ska jag göra något så extramt innovativt och fantastiskt spännade som att bildblogga. Här tassas på ny mark och bestigs fyrvåningshus, eller vad det nu heter. Så härnäst följer 90 procentig avsaknad av text, men desto mer av den varan som passar icke läskunniga. (Extra lättläst för läsare som eventuellt redan korkat upp. Jag tänker på mina medmänniskor.) Håll tillgodo:


Nya soffkuddar. Älskar dem! Härligt retro.




Säsongens sista tulpanbukett? (Säsongens tantigaste kommentar?)


Min nya PÄRLVITA blender! Avgudar nyansen. (Fast inte mer än MIO mandel.)


Tårtresterna från kalaset igår. (Fredrik har fyllt 28 år.) Jag hade gjort två mycket vackra tårtor som jag givetvis  glömde fota, kamera-dement som jag är. Så ni får nöja er med att se lite av den guld/silvriga toppingen från ena tårtan. Passar även på att demonstera mitt käcka/uppmuntrande nagellack från YSL. Man kan bli glad för mindre.

Auf wiedersehen. Und haben sie jetzt eninen grosse, liebe tage in die sonne, ja! Mit grillzen und trinken und sallat und das sellskapenspielen kubb oder boccia vieleicht. Kannst du nicht das kubb oder boccia kannst du suren und bråken mit die anderes. Aber das ist nicht trevlichen, so svalle das stolthet und forsochen habe einen herlich stunde trozt das du suchen in das speil. Oder myglen und fusken so du gehts eninen forsprong und vinnen, ja. Das ist gut, ja. (På tal om skörd: är något tveksam till skörden av tyskaundervisningen i dagens samhälle.)

xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Ursäkta mig, men vart ser du tårtan på den sista bilden?! Hahaha! Så fullkomligt AVGUDAR jag din tyska, min underbart underhållande vän! Till och med JAG som inte har läst ett ord tyska förstår den!! asgarvar :D Puss på dig!

2009-05-02 @ 19:29:35
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Emma MY

Das igele has knopf augen und ....... nase? Jag kommer inte ihag vad han hade for nasa? =D



Jatte fina kuddar o mixer gumman! Pussis!

2009-05-03 @ 15:29:17
URL: http://emmamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0