Drakbajsen

Vi har fått besök av fågelavföring på det ena fönstret i vårt kontor. Det är inte vilken fågelavföring som helst, ingen vanlig gråsparvsbajsning inte. Först tänkte vi att det måste vara en havsörn som har bajsat. Men sen kom vi på att så mycket kan väl inte en enda havsörn tömma sig, så att säga. Då resonerade vi som så att det måste vara två havsörnar som har samarbetat vid bajsningen. Men sannolikheten att de två ska träffa ett och samma fönster i Skövde kalkylerade Fredrik ut som alltför låg. Samt att fördelningen av bajset ser alltför synkat ut, anser jag. Vi har haft en vän över för utomstående bedömning. Hon menar att bajset ser ut att vara från en och samma samma groteska fågel då de två olika bajspartierna går i samma riktning. Hon anser att inte ens två samarbetande havsörnar skulle få till det så snyggt. Vi är alltså överens om att EN själ står bakom dådet. Då återstår det helt enkelt att det är en drake som har tokbajsat på vårt fönster.

När min fästman gick in i kontoret tänkte han att persiennerna måste vara neddragna, eftersom det var så mörkt. Men det var den heltäckande drakbajsen som hade mörklagt.

Kissen Felix undrar vad det är som har gjort kontoret till ett mer dunkelt ställe. Han har smygit fram till bajsen och försökt "jabba" med den. Men den sitter ju på utsidan, som tur är. Jag vill inte att min kisse ska ha drakbajs på den fina tassen. Det lär ju fräta, då t.o.m. simpelt, smått måsbajs gör det.

En fördel är att vi nu inte behöver dra ner persiennerna när vi sitter vid datorn i kontroret. Det är inget ljus som stör där nu inte.

Nu ska jag presentera bilder på bajsen. Känsliga läsare varnas. Det har dock regnat två gånger sen attacken mot vårt hem, vilket gör att bajset har gått från heltäckande till mer transparent. Annars hade jag aldrig vågat publicera bilderna. Jag är övertygad om att även de mest hårdnackade människorna kan knäckas av så mycket bajs som utbredde sig på Storgatan igår.


Drakbajsen.


Drakbajsens utbredning i fönstrets mittersta fält, vertikalt.


Drakbajsens pampiga dosering i nedre, vänstra hörnet.


Ett dygn och två regnskurar senare har Felix fortfarande inte förlikat sig med drakbajsen.


xx

Kommentarer
Postat av: Jeanette Fasth

Hahaha :D

Första gången jag kikar på din blogg. Å så underhållande! Speciellt kul/intressant att få följa med i detektivutredningen :)



Tack för ett gott skratt!

2009-05-21 @ 13:53:44
Postat av: Anonym

You make my day! Klockan är 21.30 och jag har inte skrattat än idag, så det var sannerligen på tiden! Inlägget är bara FÖR härligt! P&K

2009-05-21 @ 21:31:45
Postat av: Pernilla

You make my day! Klockan är 21.30 och jag har inte skrattat än idag, så det var sannerligen på tiden! Inlägget är bara FÖR härligt! P&K

2009-05-21 @ 21:33:16
URL: http://pernijo.blogg.se/
Postat av: Fia

Aaaaaaaaaahhhh, jag döööööör!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Nu lär jag LÄTT leva tills jag blir hundra plus!!! :D

2009-05-21 @ 23:31:27
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Daniel

hehe.. din blogg made my day!



Yami, fräscht! Så där när man vaknar på morgonkvisten, gnyr sig i ögonen och ser dessa kluntar på fönstret!



Hit återkommer jag!

2009-05-22 @ 12:46:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0