Förgyllda morgonstunder

Tack Frida, för att du förgyllde en av mina morgonstunder den här veckan!

Bakgrund: Frida skulle till att fylla 26 år och undrade vad hon skulle göra sista kvällen som ung. Mitt förslag var att hon skulle dricka HB och sparka sönder en busskur.

Hon verkade haka på åtminstone halva min idé (med besked), för mycket tidigt morgonen efter plingade detta till i min mobil:



Japp, bilden resulterade i ett Linda-skratt i ottan (6-snåret).


Tack Fredrik, för att du förgyllde en av mina  morgonstunder den här veckan!

Bakgrund: Fredrik jobbar natt en period nu. Han har två veckors tyskastudier i bagaget, samt ett passionerat intresse för litteratur om andra världskriget (vilket har resulterat i att han stött på ett och annat tyskt ord).

Mycket tidigt en morgon denna vecka plingade en röstinspelning (inspelad av honom på jobbet) med följande meddelande  till i min mobil (jag lyssnar nyvaken):

"Guten Morgen mein liebling. Ich bin wieder hier. Auf ein katzen. Auf Wiedersehen."

(Översättning: "God morgon älskling. Jag är tillbaka. På en katt. Adjö. "

Med tanke på hans korta studietid är han förlåten för alla grammatiska och semantiska brister. Jag klandar honom heller inte för hans otroligt telegrafiska uttryck, då det trots den uteblivna känslan lät mer tyskt än svenskt.)

Japp, röstinspelningen resulterade i ett Linda-skratt i ottan (5-snåret).

TACK.


Tyskt badkar från 1920-talet (?!).

xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0