Gräsrullning och problem med potatisscannning

Vi har varit på min söta systersons 4-årskalas idag. Trevligt och väldigt god tårta! Så mycket fina presenter fina lillgrabben fick. Nu har han vattenpistoler tills han är 75 år. (Blev lite dubletter.) När jag ser en vattenpistol vill jag också vara 4 år, för de är ganska roliga de där grejerna. Så blir jag även nostalgisk och börjar tänka på barndomen. Man sköt lite med vattenpistolen, käkade ett par glasspinnar från hemglass och rullade sig lite i gräset. Tänk om man som vuxen kunde insupa senvåren på det sättet. Om jag rullade mig i gräset nu skulle allmänheten tro att jag var full alternativt psyksjuk, då de skulle få för sig att jag tror att jag är en hund. Kanske.


Häftig pryl.

Det här med scanning på MAXI är ju fiffigt värre. Om man kommer ihåg att trycka på minustecknet på dosan när man ångrar en vara. Väl framme vid snabbscanningkassan åkte vi på en avstämning idag. Fredrik muttrade surt. (Jag tycker mest att det är konstigt att det aldrig blir avstämning när inte han är med. Ser min fästman kriminell ut? De har ju börjat larma köttet. Tror de han är en köttjuv?) Bruden i kassan säger: "Det var tur att det blev avstämning idag annars hade det blivit 70 kronor dyrare." Inte för att man står och faller med de där 70 kronorna i icke hemburna potatisar, men ändå.

Min fästman började jiddra om att han nu förstår varför det blir så himla dyrt när jag är och handlar. Jag gav förstås igen med samma mynt när han ett par minuter senare hade problem att komma ut genom svängdörrarna. "Man skulle kunna tro att det är en uppgift på NASA, sådana svårigheter som du har". Ha! (Då började hans snacka nåt om scanner, flera gånger, komplicerat som på NASA , men jag satte succesivt dövörat till. En mycket effektiv metod angående det mesta där man vill hålla hedern i behåll.) Jag vann! Allt i livet är en tävling.


...& var gärna observant med din finmotorik under hanterandet av scannern för att undvika eventuella prispåslag.

Felix har fått ett sele! Svart. Mycket fashionabelt. Samt att han matchar ballkongräcket. Det var på tiden att han fick denna accessoar, så han kan få lite av solens strålar emellanåt. Är ju viktigt med D-vitamin för gossen. (Bilder kommer vid ett senare tillfälle!)

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0