Snyggve

Före vin:





Efter vin:




"Dricka sig snygg" säger stollarna på stan. Det var det dummaste jag hört. På den översta bilden är jag visst t.o.m. så eftertraktad att alla vill vara med på bilden, med mig. (Att Göteborgsvarvet råkade utspela sig några meter framför mina ögon hör inte hit.) På den nedersta bilden vet jag att jag tänkte att  "nu ska jag göra en riktigt het pose". "Dä gick la si sådär", som vi säger i Skövde .

På vägen hem från våra fina vänner i Göteborg gjorde jag och Fredrik afrikanska klick-ljud, för att festa till det lite. Min fästman gjorde klick-ljuden EFTER den imiterade afrikanska meningen, vilket är helt galet fel. Ljuden ska vara integrerade i själva talet (vilket må vara en konst, men icke för en blivande Logoped, ha! ). När han inte kunde ta kritiken och började retas (vilket han mycket ofta gör) blev jag sur (ganska låtsassur) på honom. Jag surade ända tills vi gick på tåget och en gammal märklig kollega kom fram och sa att han trodde att vi skulle gifta oss i pingst. Det var fint sagt av en underlig, skön man. Samt att det verkar som att kärleken även lyser igenom ett surtöcken. Vi log eventuellt lite mot varann, (jag och Fredrik eller jag och kollegan eller kollegan och Fredrik eller vilket ni vill) sen somnade jag, innan tåget hunnit lämna perrongen. Jag sover ju mer på tåg än i min säng nu för tiden, så tåget är ju som en gigantisk vagga som dock luktar suspekt och har än mer suspekta ljudsystem. Ingen vacker visa ( på afrikanska med klick-ljud?) här inte.

xx

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha jag fnissar när jag läser din blogg, du är så rolig snuttan! Pöss

2009-05-19 @ 17:48:14
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0