Spricka i hemmets kärna

Det förhåller sig på så vis att vi har en omfattande spricka i väggen intill sängen i sovrummet. En spricka i hemmets kärna bör tas på största allvar, enligt mig.


Det var visst en konst att fota sovrumssprickor. Ser man sprickan på bilden är man värd en eloge.


Orsakssamband:

Scenario 1:
Godstågen som löper fram några hundra meter bort har skakat ihjäl en del av vårt hem.

Scenario 2:
Mamma och pappa har kramats hårt och länge och då gick väggen sönder (som jag skulle förklarat det för vår här uppdiktade 5-åring, alternativt som jag skulle förklarat det för en korkad bekant.)


Åtgärdspaket:

Scenario 1:
Dra om järnvägen.

Scenario 2:
Snacka med vår fastighetsägare om att de bör bli tydligare med att de i första hand söker nunnor och munkar som hyresgäster. Detta om man som hyresgäst tycker det verkar läskigt om det finns påtaglig risk för att en till fyra väggar faller ned på en när man ligger och sover i fastigheten. Men även jag inser att det sistnämnda lutar mer åt gnäll än åtgärd, och att det därför är att rekommendera att kombinera det sistnämnda med att sätta sig i Clion och åka till Byggmax och shoppa lite spackel, färg och dylikt (i ett annat liv). Då kan vi ta en dag (i ett annat liv) då vi åtgärdar både sprickan och drakbajsen (se nedan). Två flugor i en smäll. Det blir en riktig fixardag (i ett annat liv) det.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0