Frisk

Igår hade jag feber. Det var otroligt synd om mig. Jag krävde konstant omvårdnad i soffan. Ramlösa med sugrör bl.a., som pensionärerna får. Det hör till. Jag gräpte i mig den ena sötsaken i hemmet efter den andra. Det får man göra när man är sjuk. När de ganska raskt tog slut gick jag på jordgubbskrämen. Den är ju inte ens kul, men ganska söt i alla fall. Jag lämnade disk efter mig till höger och vänster. Det får man göra när man är sjuk. Den tar någon annan hand om. Det är inte så dumt alls att vara sjuk om man räknar bort det faktum att man är sjuk.


Sådär kul. Men man tager vad man haver.

Klockan 11.00 idag var det jag som drog upp persiennerna med en hastighet av 120 km/h. Jag hade varit uppe en stund.

"GODMORGON ÄLSKLING! Nu är det en nyyyyyy dag! Upp och hoppa! Solen skiner t.o.m bakom regnmolnen! Hoppas du sovit gott! Jag och Felix vill umgås med dig! Kolla Felix hoppade upp på fönsterbläcket! Kolla, kolla! Vill du ha en smörgås? Mjuk eller hård macka? Kaffe? Med mjök eller svart? Jag har målat naglarna!! Titta! Rött! GODMORGON!!!" 

Allt detta utropades energiskt av mig. I de sistnämnda parierna satt jag och skuttade i sängen och pussade min älskling på näsan och på vaden och i princip kastade kissen på honom.

"Hälsa på Felix husse!!"

Efter en stund insåg jag att stackarn nog inte vaknat till alls innan jag påbörjade festen. Jag hade abrupt väckt honom ur REM-sömnen.

"Så du är frisk idag älskling?" mumlade min fästman ur skägget.

Att det ska vara så tydligt. Jag kan aldrig ha några hemligheter i det här hushållet.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0