Blekast på tillställningen

Nu i afton ska vi bege oss till inflyttningsfest hos vänner som numera huserar längre ner på vår gata!

Pg.a. denna tillställning är bästa gå-bort-klänningen på, manen fixad och trixad, ansiktet pålagt, alla tjugo klorna lackade och språket vårdat.







Alla essentiella förberedelser är därmed gjorda. Då var det bara till att röra på de små korta. Au revoir!

En sak till förresten. Ska bli intressant att se om vi är blekaste paret även på denna fest. Det brukar vi vara. Bleka och intressanta, håller jag mig krampaktigt fast vid. Detta med  mjölkvit hy skulle man kunna göra en tävling av. Motståndarpar får ligga i med inomhusvistelse om de ens ska kunna ha en minimal chans att stå upp mot oss framåt midsommar, det kan jag tala om. Vi brukar vara relativt uthålliga i vithet hela sommarhalvåret. Dita von Teese skulle kunna vara domare. Hon är ju nästan genomskinlig liksom, så det passar ju in på temat ,samt att man kan ha hennes hy som referens. Min svärmor tycker dessutom att  jag är lik henne. Då har ju hon och jag någonting att prata om, vilket ju vid närmare eftertanke skulle kunna få henne att ge mig och Fredrik ett par extra poäng i blekhet. Det är inte en så dum idé det här. Av alla mina goda idéer är nog detta en av de bättre.


Dita? Jag? Vem vet. (Svärmor är för vänlig!)


Nu ropar han den andre bleka någonting om "inflyttningsfest" och "pinna på, för du lägger ju på läppglans i minst tio minuter också"  från hallen. Stampar gör han också. Han är så purken ibland, min fina fästman. Vi säger så!

xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad fin du är vännen!! :) Hörredu, jag och Óli skulle LÄTT kunna ge er en match i den där blekhetstävlingen! Med tanke på hur många soltimmar vi har här borta och att Óli råkar vara en typiskt rödlätt fisblek islänning och att jag inte heller är innehavaren av flest pigment i stan, så tippar jag på att vi har en ganska bra chans att klå er!! Hehehe! Frågan är om tävlingen sträcker sig över nationella gränser?! :P Puss på dig! Ha en kalastrevlig kväll!

2009-05-22 @ 20:57:42
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej! Så fin du är! Men...Linda! Som gammel ägare av en fotostudio är det tjänstefel att ha tavlan i bakgrunden!!! ;) Tar liksom fokus från dig. O du, sen du träffade fredrik och fått ut honom lite på sommardagarna så tycker jag att han liknar en 88:a ganska ofta, färgmässigt alltså!

Hoppas ni hade trevligt, själva har vi haft fredagsmys! kram

2009-05-23 @ 00:31:05
Postat av: pia

Jag kommer genast ilande med lite solbränna på

tub:) kram

2009-05-23 @ 12:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0