Utsatt för stöld

En mycket kär vän har bloggat om bekymret angående dygnets få timmar. Jag kan inte annat än att hålla med om att det sannerligen är ett  omfattande problem både på individ -och samhällsnivå. Mitt bekymmer, som jag har behov av att lufta, har anknytning till detta. Det så att mitt problem handlar om att nån dryg snubbe SNOR timmar från mitt dygn.

Kom till Skövde vid halv åtta. Har handlat föda, gosat med kissen som skriker om uppmärksamhet, gett honom kvällsmat, trixat med disk, tvagat mig, fixat naglarna, noppat brynen, fixat utskrifter, förberett morgondagens föredrag, vattnat uttorkade växter. Etcetera. Sånt som tillvaron kräver. (Okej, kanske inte naglarna och brynen då, men man vill ju vara piffig.) 

Nu är det alltså dags att börja fixa med middagen eller? Kockan 22.25 liksom. Ojoj.  Är ju inte långt kvar till spöktimmen. (Jag är gräsänka varannan vecka då min fästan jobbar skift, annars hade jag varit närd vid detta laget.)

Du som har stulit mina timmar kan lika gärna ge dig till känna. För finner jag dig innan du kryper till korset åker du på stryk (din jäkel).


Dessutom ser eländet ut att fortsätta i utökad skala. Skämmes på dig tjuv!

xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Om du hittar'n, kan inte jag också få utdela en välförtjänt käftasmäll?!?! ;)

2009-05-05 @ 00:01:56
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Jessica

HAHAHAHA "För finner jag dig innan du kryper till korset åker du på stryk (din jäkel)" du är helt underbar baby. Så klart måste man vara piffig!

2009-05-05 @ 10:48:37
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0