Helgens säregna association

I helgen som var spelades det ett slag språkspel med vänner. Vi var ett gäng okontrollerade tävlingsmänniskor, vilket ledde till att vi blev osams och fick ta bort en hel spelkategori för att kvällen inte skulle sluta i vilt slagsmål. Ungefär.

I korthet gick spelet ut på att en deltagare i laget skulle beskriva ett ord, varpå lagets medspelare skulle försöka komma på vilket ord det rörde sig om.

Jag fick ordet "buga" på min lott. Jag väljer att gå konkret, tydligt och hårt fram genom att säga "bocka" som en förklating till ordet. Det är i detta ögonblick min vän, segervisst, med lysande ögon, skrålar:

"HORA!"

Hon är hur underbar som helst, min vän. Jag retade henne resten av helgen, vilket jag har för avsikt att fortsätta med.


Puss!

xx


Kommentarer
Postat av: apan...

din fuling... men älskar dig ändå!! övar för tillfället synonymer

2009-09-08 @ 23:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0