Min bilmekaniker och Blåbärsbullens hälsa

Min bilmekaniker är världens bästa bilmekaniker! Han är så trevlig och kunnig, vilket har gjort mig till en mycket lojal kund. Denne person finnes på Preem i Skövde. Han har tagit hand om min Clio Blåbärsbullens krämpor flertalet gånger under många års tid nu.

Idag har min bilmekaniker berättat för mig om slölock (eller var det söllock eller kanske kölock?), rotorer och tändkablar. Han har i detta sammanhang förklarat för mig att Blåbärbullen eventuellt blir ledsen av fuktigt väder (vem blir inte det?) och därför är seg i starten emellanåt. Om så är fallet måste han lagas igen... Han framförde även att jag gärna alltid kan ge det lilla skrället gas vid start, för att undvika att han blir sur. (Sur som en motor alltså, inte sur som någon som har råkat ut för något/någon som gör denne argsint.) Om Blåbärsbullen är ledsen även i solsken kan det dock vara så brilljant(!) att det enda som krävs för att han ska vara vid god hälsa är att ge honom just gas vid start.

Skrället mitt hade även ett annat fel i form av trasigt avgassystem, men nu har min bilmekaniker ordnat med saken så han (Blåbärsbullen, inte bilmekanikern) är alltså i princip glad som ett barn igen.

Jag undrar om det kan hända att jag är så nöjd med reparationen för att min gulliga pappa har erbjudit sig att stå för den usla reparationskostnaden...



Jag med Blåbärsbullen i pereferin en dag för längesen.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0