Min stege tar form

Pappa och jag bygger en dekorationsstege som jag ska ha i sovrummet! Den kommer att vara högblank i vitt när den är klar. 

Det har pågått val av virke, mätande, sågande, förborrande, försänkande, skruvande, spacklande, sandpapprande, målande med kvistlack, grundmålande (2 gånger) och såklart designande.

Nu är det bara själva målningen med den högblanka vita färgen kvar!

Det är jag som har stått för designen. Pappa har stått för i princip resterande åtaganden i raden och har skött sig mer än väl. En del kvistlack och grundfärg har jag dock med bravur penslat på, samt valt ut virke och mätit ut enligt min design förstås. Utöver det har jag också varit ett moraliskt stöd i min stol i solen intill, drickandes coca-cola, där jag även har tittat för att lära. Man kan ju herregud inte vara en mästare på förborrande från födseln. Jag är inte född i ett skruvstäd (vad jag vet).

Min design är för övrigt så sjukt snygg att jag är nöjd, nöjdare, nöjdast!

Ps. Mamma har också varit med på ett hörn med sitt veto och sandpapprande.


Pappa Antti sågar för sitt liv.


Allt har en början...


Far och dotter målar i solen.


Uj, vad det målas.


Måla, måla, måla!


Målad med ett lager grundfärg. Min stege är en fröjd för mina ögon!


Hög på stegebygge.




xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0