"De hänsynslösa"

Min fästman frågar mig:

"Vad är det filmen 'De hänsynslösa' heter på engelska nu igen?"

Jag funderar eftertänktsamt (en mikrosekund), då jag går igenom mitt filmbibliotek, för att sedan gå vidare till min avdelning för engelska språkkunskaper. I hjärnan alltså. Jag kan inte ha hur mycket som helst dammandes omkring här på Storgatan, lite får man ha i skallamentet sitt.

"'The big and the bold'", blir mitt svar på frågan.

"Frågetecken", säger inte min fästman, men ser däremot ut som ett.

"'Den stora och den flintskalliga' alltså"... gnisslar han tveksamt fram. Han ser tyvärr inte särskilt övertygad ut.

"Ja", svarar jag kort och bestämt. Sedan lägger jag benen på ryggen, för jag hade något oerhört viktigt att uträtta i ett annat rum. (Blev att ta på mig ett par raggsockar, som har hål i båda hälarna.)


Har jag nämnt att engelska språket inte riktigt är "my cup of o'boy"?




xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0