Dramatisk start på veckan

Veckan här på Storgatan började med att kissen felix fastnade BAKOM badkaret. Dramatiskt så det förslår, med andra ord.

Från vårt badkar finns det liksom en smal bit med tomt utrymme fram till väggen vid "fotändan". Denna bit är ungefär 2/3 Felix storlek. Felix gillar att botanisera runt i badkaret. Lukta lite. Slicka i sig nån gammal tvålblandad vattenrest. Leka med och bita i badkarsproppsnöret. Man kan likställa det med vår förnöjsamhet över en lyckad bioupplevelse, kan jag tro.

Idag beslutade han sig för att hoppa ner i det 2/3 Felixstora utrymmet. Fråga mig inte hur han kom ner i det, men det gjorde han. (Han kanske höll in magen?) Han var dock för stor för att ta sig upp eller ut genom det. Han försökte lösa problemet genom att gå under badkaret och hitta en väg ut. Men för att komma ut där krävs det att man är 1/10 Felixstorlek. För en hamster skulle det tex. fungera bra. Pga. att denna idé var praktiskt ogenomförbar, anslöt han sig åter till hålet vid badkarets fotända.

Och jamade. Och jamade.

Som tur var råkade mamma vara på badrummet när denna olycka var framme och kunde därför agera kvickt, så han slapp sitta fast och vara ledsen för länge. (Till historien hör att Felix gillar att vara inne på toa samtidigt som mamma eller pappa. Men ibland behöver han själv inte gå på toa och då passar det bra med en tur i badkaret.) Han såg så stressad och olycklig ut där i hålet. Mamma lyfte heroiskt bort sidan av badkaret. (Den man kan ta bort om man skulle få för sig att det behövs och skolas städas under badkaret.)

Felix blev glad och lättad, spann och strök sig. Nu, en stund senare, är han dock lite trött och medtagen av den omtumlade incidenten. Kanske lite fil kan göra gott.

Nu ska jag gå och hänga på badkarssidan igen, så jag slipper städa där. Det som inte syns finns inte.


Jag har illustrerat denna bild som hjälp för att förstå händelseförloppet. Man ska börja med att tänka sig att badkaret på bilden är vårt badkar (hehe). Sedan tittar man på pilarna, texterna och mina bildillustrationer och försöker sonika förstå vad det var som hände denna måndag på Storgatan.




Ps. Ber om ursäkt för att det som ska vara fotändan i badkaret är huvudändan. Man får tänka att TV:n ska vara på motsatt sida.

xx


Kommentarer
Postat av: gammel matte

han är en riktig dramaquen den kissen,tänk när han var bebis vi letade en hel dag efter honom hittade honom till slut i utdragssängen som inte var utdragen snacka om minimalt utrymme eller när jag fann honom hängande i tassarna utanför fönstret på andra våning

2010-02-22 @ 16:26:52
Postat av: Frida

Stackars liten! Tur att han har en hjältinna till matte! En hjätinna som kan rita också! Denna kombinationen är ytterst ovanlig, du är en speciell tjej i flera bemärkelser och då enbart i positiva aspekter.

2010-02-23 @ 16:05:25
URL: http://frida.frykler.se
Postat av: Fia

Bwahahahahahahahahahahahahahaha!!! Jag döööör!!! Din bild slår alla rekord!!! UNDERBAR!!! Kan meddela att jag skrattade rakt ut och så högt att Hómer spratt till och tittade upp och undrade vad matte egentligen sysslade med! Vilken tur att jag inte satt på biblioteket!! ;D

2010-02-23 @ 23:20:30
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det är bra med tydliga bilder.

2010-02-28 @ 17:46:30
URL: http://frokenflojt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0