Sten i skon

Nu har jag haft en sten i min vänstersko i över en vecka.

Det har liksom inte blivit av att jag tagit ut den. Det blir ofta såhär för mig. Har jag väl fått en sten i skon kan den bli kvar där i flera veckor.

Den skaver och gnor mot mina tår och halkar sedan ner för att angripa min häl. Sen hackar den sig upp igen via utsida eller insida fot. Var eviga dag.

Men kvar, det blir den.

Tills jag plötsligt en dag, långt senare, helt enkelt bara vänder upp och ned på skon. Då har jag inte en sten i skon längre.


En sten


Man får vara glad att man inte har det som han i den gamla fina TV-serien "Macken" i alla fall. Han hade ju en clementin i skon.


En clementin


xx

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar att du tagit med en sten och clementin för att visa vad du pratar om. tydligt och informativt. det kan man kalla AKK på hög nivå!

2010-03-09 @ 21:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0