Stilikon

Klockan 20.00 ikväll på SVT vill jag se mer outfits av detta slag:




Stackars Peter. Fick han inte väl mycket kritik för sin löst sittande lila kostym med gigantiska axelvaddar och tillhörande leopardmönstrade skjorta, när det begav sig 1990?

Den frodiga elchocksfrillen, byggd på höjden, var ju grann i alla fall. Det är vi ju alla överens om.

Korrekt, Peterboy har inte setts till i melodifestivalensammanhang sedan ovan nämda tillfälle.

Han har ju dock haft vettigare saker för sig. Till exempel producera sin julskiva som framkallar min årliga julstämning. Den går så varmt här hemma på Storgatan i juletid att kristyren på pepparkakshuset smälter redan i runt andra december.

"Jag kommer hem igen till juuuuuul, jag önskar samma sak som duuuuu..."
"Aaaave Mariiiiiiaaa..."
Und so weiter.

Min fästman diggar inte denna skiva lika hårt som jag och Felix. Men 2 mot 1 är 2 mot 1, så Peter sjunger glatt vidare alla kalenderns julaktiga dagar.

Fin och bra pojk, den där Peter.

Peter: Fortsätt strunta i Pling-Plong och Crille Sjögrenar, eller vad de nu heter. Kör vidare på din bana!

xx

Kommentarer
Postat av: Frida

Håller helt med dig! Fast det hade varit skönt med ett par axelvaddar i årets omgång av melodifestivalen.

2010-02-07 @ 20:09:49
URL: http://frida.frykler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0