2 samtal...

2 samtal i min familj på Storgatan, som gäller frågor av en familjemedlem till en annan familjemedlem om tredje familjemedlem, kan se ut på följande sätt:

Samtal:

Frågeställare: fästman
Frågemottagare: jag

Samtalsämne: katten Felix


Samtal 1:


Fästman: 
Älskling, du vet att man aldrig ska ha vatten upphällt i närheten av en laptop när man har katt va?

Jag:
Eeeh, nja, det går väl bra om man har koll på skiten. Det känns under kontroll det här med min vattenkanna. (Jag är storslukare av vatten och har därför ytterst sällan endast ett pluttigt glas vid min sida.) Men om jag vil ju inte bli av med mina skolarbeten, så det är dock tänkvärt ändå, älskling.

Fästman:
Ja, jag har hört om många vattenrelaterade laptopolyckor som är orsakade av katt i mina dagar.


Samtal 2:

Fästman:
Älskling, du vet att man alltid ska kolla om katten är i tvättmaskinen innan man kör en tvätt va?

Jag:
Eeeeh, nja, jag har ALDRIG sett att han hänger/sover/myser/leker i maskinen. Men det är klart, jag vill ju inte tvätta honom så hårt med centrifigurering och allt, så visst har du en poäng där, älsklling.

Fästman:
Ja, jag har hört om många tvättmaskinrelaterade kattolyckor i mina dagar.


Jag undrar så över min fästmans källor. Vad är det för tidskrifter eller litteratur han slukar när jag inte ser på, som har så tydlig nisch mot kattolycka och kattorsakad olycka?


olyckskorp?


xx

Kommentarer
Postat av: Frida

Felix verkar leva ett farligt liv. Tur att din fästman är eftertänksam iaf.

2010-01-14 @ 20:27:32
URL: http://frida.frykler.se
Postat av: Fia

Kanske läste han det i spalten "Dagens skämt" i tidskriften "Hundliv"?

2010-01-15 @ 21:37:35
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0