Hålslagarfest

Jag gillar att hålla ordning, men har kommit fram till att när det gäller allt material angående min utbildning har jag en himlans oordnad ordning.

Min utnyttjade, tämligen begränsat framgångsrika strategi, har sett ut på följande sätt:

Jag knökar in ofantligt många papper i en plastficka, så att den nästan, men bara nästan spricker. Detta upprepas konsekvent med nya plastfickor. Jag skriver lite rubriker (kursnamn) i ett register (+poäng där!). Jag fyller x antal pärmar med dessa plastfickor. Pärmarna fylls mycket hårt och enträget, vilket innebär att de är mer öppna än stängda. (Läs: pärmens sidor ligger i princip i en rät linje med samma pärms gavel.)

Summan av kardemumman är att det är totalt omöjligt att hitta något jag söker. Det skulle onekligen krävas röntgensyn för att se igenom de superfeta bibborna med papper i plastfickorna. Ja, för det är hur jobbigt och tidskrävande som helst att dra ut alla papper ur en plastficka. Det kräver kofot.

Början på mitt nya liv ser ut på följande sätt:

Jag startade en diskussion, låt oss säga att det blev som en "work shop", med några kursare under lunchen idag. Jag hade funderat på mitt krisande problem sedan jag duschade igår kväll och var nu i behov av akut hjälp. Suktande efter tips ventilerade jag min undran: "Hur sorterar ni era papper?" De förstod mitt djupagående problem och var mycket stöttande. Vilket gensvar! Det kom upp organiseringar såsom:

- enligt "grund, barn, vuxen"
-"efter instutition; logopedi, medicin, psykologi, lingvistik"
och
-"efter termin"

Det sista i raden har jag tidigare kört hårt på, men nu känner jag alltså att det är nya tider. "You got to find what you need to find in the pärm" är nu mina ledord. Jag har bestämt mig. Jag ska köra på instutition. Efter skolan idag har jag varit och inhandlat hela:
-4 breda gaffelpärmar
-1 smal gaffelpärm
-4 register med plats för 10 rubriker vardera

Tillställningen:

Plastfickorna ska jag nu bränna i öppna spisen, de är ett minne blott -för nu börjar hålslagarfesten! Allt man behöver för en sådan tillställning är:

-beslutet om organisering efter instutition
-en hålslagare (mycket viktigt för att få planen fulländad organisatoriskt sett)
-lite god musik
-ett stycke gott humör

Vem sa att ordning och reda måste vara tråkigt? Kom igen -det är en fest! Hålslagarfest!


Mitt sällskap i afton

xx

Kommentarer
Postat av: Fia

Åååhh, älska ordning och reda! Hålslagare är något av det bästa som har uppfunnits!

2010-01-21 @ 21:27:25
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com
Postat av: Frida

Linda du har tagit ett stort steg! Förstår att det uppskattas av dig Fia som är den ordninsamme gudinna, som man dyrkar och har ett offeraltare för. Jag försöker också ta tag i mig och tillbedja ordningsgudinnan (Sofia K).

2010-01-24 @ 18:17:48
URL: http://frida.frykler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0