Hög på shopping

Igår var det inredningsshopping. Oh, så härligt!

Jag är väldigt glad över alla fina prylar. Min fästman är också glad över prylarna, men mest över lyktan med kors på. Han har en förkärlek för lyktor. Jag har en förkärlek för allt på bilderna.

Nu visade det sig dock att min svärmor hade tänkt köpa den långsmala kudden. Det var bara en endaste kvar. Så nu har vi dåligt samvete parallellt med att vi försöker lista ut en räddningsaktion för kudden inför svärmors nästa besök. Om jag hade varit hon hade jag antingen stulit den, rivit sönder den i trasor eller "spillt" massvis med choklad eller rödvin på den och sagt "oj då". Jag utgår från att hon tänker ungefär som jag, så nu har jag borrat ett hål i stengolvet i vårat källarförråd, där jag listigt kan gömma den (insvept i en filt) nästa gång vi väntar besök av henne. 

Här kommer lite bilder, med dålig kvalité, på de då nyss upplockade prylarna:




Kuddar, lyktor, tavla och krokar.



Stentavla med fransk text "Rosor äro röda..."


Marrakechbord.



xx


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh ljuvliga saker, längtar efter min lägenhet som jag också ska pimpa med härliga stuffs. Ja håll hårt i den där kudden! Bra tanke att t.o.m gömma den. Du är en smart kvinna.

2010-01-24 @ 18:19:57
URL: http://frida.frykler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0