Vante på vift

Hallå, min vante är på vift.

Den sprang bort/tappades bort någonstans på eller kring resecentrum i Skövde. Det är en fin Ralph Lauren handske i svart skinn. Den och dess kompis är/var mina favoritvantar.

Hur kommer det sig att just vantar har sån enorm borttappningsfrekvens? Varför händer det inte lika ofta med ringar, nycklar och dylikt? Det är precis som att de är som gjorda för att förläggas. Man skulle ha behov av en stor vinterbuffert av vantar på hatthyllan. Ett vantberg.

Om du som läser detta just har stulit min vante eller funderar på att göra det, kan jag tala om att det har du inte så mycket för. Då den bortsprugna vanten är en vänstervante kommer du få en snorkall högerhand. Om du pga. att du håller på att förfrysa din högerhand börjar varva vänstervanten på din högra hand kommer du bara se fånig ut. Jag vet, för jag har kört så (fast motsatt då) hela morgonen och det ser då ut som att tummen på vänsterhanden sitter på fel sida. Det ser ut som att man har en ytterst ovanlig missbildning.

Nu sitter jag i Göterborg, fast jag vill vara i Skövde på vantjakt. Det är bara att hacka i sig och hoppas att mänskligheten är vänlig (år 2010) tills jag kommer tillbaka till hemorten ikväll.

Tills dess: Håll tassarna borta från min vante!

xx


Kommentarer
Postat av: Fia

Hittade du den???

2010-01-27 @ 20:13:54
URL: http://paviftigolfstrommen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0